28 Haziran 2012 Perşembe

Merhaba!


Uzun zamandır gerçekleştirmek istediğim bir hayaldi müzik üzerine yazılar yazmak. Müzikle içli dışlıyım bir şekilde senelerdir, enstrüman ve şan dersleri, radyo yayıncılığı (Radyo Altıbir) derken bunun da artık zamanı geldi de geçiyordu diye düşünüyorum. Gerekli vakit ve cesareti topladıktan sonra derin bir nefes aldım, büyük bir zevkle “artık bu işe başlayabilirim” dedim ve işte ben de buradayım :)

Müzik zevkime aslında değinecek olsam çok uzun sürecek ama genel anlamda pop ve R&B/soul tarzı şarkılar hoşuma gider ağırlıklı olarak… ama country seven bir yanım da vardır, blues da severim bazen, arada rap müzik dinlediğim de olur. Bazen klasik müzik, bazen elektronik müzik… Rock/metal ve türevlerini pek dinlemem, en yakın olduğum tarzlar pop rock ve punk rock olsa gerek, nitekim arkadaşlarımın death metal grubunun konserine gidip headbang yapmışlığım da vardır :D

Tabii bu kadar rahat davranabilmemin sebebi de müziğin sınırları olmadığı düşüncesini desteklemem elbette. Sadece dinlediğim tarzların oluşturduğu yelpazenin genişliğinin verdiği bir düşünce değil bu. Müzik evrenseldir, o yüzden müziğin ne dili vardır ne ırkı, ne belli bir ritme aittir ne de belli bir enstrümana. Bazı insanlara göre tek bir tarz dinlemek kimlik oturtmak gibi, her tarzı dinliyorsanız kendinize has bir görüşünüz olmayabiliyor… Onların görüşüne de saygı duymakla beraber ben müzikte tarz sınırlaması olması gerektiğini düşünmem bir insanın; ki evet benim de başta belirttiğim üzere pop/R&B ağırlıklı müzik zevkim. Bu yüzden de bu blogda genel olarak bu tarzlar üzerine yazılar yazacağım; müzik haberleri olsun, şarkıcı/şarkı incelemeleri olsun, albüm ve konser eleştirileri olsun… böyle bir işe kalkışmamın sebebi de bu tarzlara önyargılı yaklaşılması ve de (muhtemelen talep azlığı yüzünden insanların çekinmesi sonucu) bu tarzlar ve bu tarzlara yoğunlaşmış şarkıcılar üzerine doğru düzgün, üsturuplu inceleme ve eleştiri kaynaklarına pek rastlanılmaması.

Yazdığım yazılar bu tarzlara yoğunlaşacak, evet, ama kesinlikle pohpohlama yazıları olmayacak bunlar. İyi müzik nedir, ne değildir, kendi süzgecimden aktaracağım sizlere, ve de eleştirmekten kaçmayacağım kesinlikle. Öte yandan diğer müzik tarzları ve onlara icra eden insanlara da saygım sonsuzdur, arada bir onlarla alakalı yazılar da bulabilirsiniz burada. İşte bu yüzden genelde tarafsız, ama özele indiğinizde taraflı, yargılayan, eleştiren yazılar demeyi uygun gördüm kendimce.

Umarım takip edersiniz, umarım beğenirsiniz, beğenmediğiniz takdirde de umarım eleştirilerinizi iletirsiniz ki ben de onları gözden geçirip bu eleştiriler ışığında yola koyulur ve kendimi geliştiririm. Görüşlerinizi yorum kısmından bana iletebilirsiniz, onun yerine eğer mail yoluyla iletişime geçmeyi tercih ederseniz bana mail atın, mutlaka okuyor olacağım.

Okuduğunuz için şimdiden sağolun!

2 yorum:

  1. hayırlı olsun yeni blogun dostum ;) yazılarını takip etmeye çalışacağım.

    YanıtlaSil
  2. Sağolasın dostum, çok teşekkür ederim ilgin için :)

    YanıtlaSil